Com portar-se bé amb la sogre

Tots els articles publicats al bloc de GuiaNupcial i tots els vostres comentaris.

Com portar-se bé amb la sogre

EntradaAutor: anny » dc. oct. 22, 2008 11:45 am

Moltes vegades s’ha associat la imatge de la sogre a la d’una persona que intenta controlar i manipular la vida del seu fill, fins i tot quan aquest ja ha deixat el niu per anar-se a viure sol (o en parella). Aquesta imatge és pot arribar a convertir en realitat si no se sap com controlar la situació.

Cal entendre que moltes mares, quan els fills marxen de casa, pateixen el síndrome del niu buit. Per aquest motiu volem oferir una sèrie de pautes per entendre millor el comportament d’una de les persones més importants en la vida de la vostra parella.

Gelós: Moltes mares tenen por a perdre els seus fills, a que l’amor dels seus “petits” es vegi reemplaçat pel nou nucli familiar que aquests acaben de formar i per tant que de mica en mica es vagin oblidant d’elles.

Com dues gotes d’aigua: La mare ha representat sempre una de les peces vitals d’una llar, ja que ella ha estat l’encarregada de fer el menjar, preocupar-se de l’educació dels fills i molt sovint ha tingut cura de l’economia familiar. Tot i així cadascú fa les coses a la seva manera i per tant és possible que no es coincideixi en depèn de què. Per evitar possibles confrontacions, es pot adoptar algunes de les costums de les sogres amb les que s’estigui d’acord.

Respectar la privacitat: Delimitar clarament els espais de la parella i el paper que juga cada persona en el context familiar. És imprescindible establir els límits que té cadascú per a que l’altre no se senti absort.

Cura dels nens: la forma d’educar els fills acostuma a ser un dels altres aspectes a on hi ha discordança. Per fer que tot funcioni les àvies poden donar la seva opinió sobre l’educació dels nets, però la última paraula (i la responsabilitat) és dels pares i les àvies ho han de respectar.

Rols familiars: Cadascú té el seu paper en la vida familiar i els altres l’han de respectar. Qui té la sort de portar-se bé amb la sogre les arriba a veure com a una segona mare.

O ella o jo: Tot i que les diferències entre les dues siguin irreconciliables, posar a la parella, o al fill entre l’espasa i la paret pot ser contraproduent.

Trencar el cordó umbilical: S’ha de trencar la dependència emocional que es pugui tenir amb la mare.
Imatge
Avatar de l’usuari
anny
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària
 
Entrades: 1241
Membre des de: dt. feb. 20, 2007 2:28 pm

EntradaAutor: oshia » dc. des. 10, 2008 12:22 pm

Sinceramente yo tengo mi espacio y la respeto y ella su espacio y me respeta, asi andaremos mejor.
oshia l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 16, 2008 10:56 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
oshia
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 12107
Membre des de: dl. oct. 22, 2007 1:44 pm
Ubicació: en el mundo!!

EntradaAutor: montseijordi » dj. des. 11, 2008 8:45 pm

feina dificil... sempre hi ha alguna cosa, jeje
Avatar de l’usuari
montseijordi
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 16778
Membre des de: dg. ago. 24, 2008 7:48 pm
Ubicació: Premià de Mar

EntradaAutor: oshia » dv. des. 12, 2008 1:29 pm

Pero si la mantienes a ralla todo va bien, mientras no se meta en mi vida con mi pareja tot ok.
Avatar de l’usuari
oshia
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 12107
Membre des de: dl. oct. 22, 2007 1:44 pm
Ubicació: en el mundo!!

EntradaAutor: montseijordi » ds. des. 13, 2008 1:07 pm

oshia ha escrit:Pero si la mantienes a ralla todo va bien, mientras no se meta en mi vida con mi pareja tot ok.


si, eso esta clarisimo!
Avatar de l’usuari
montseijordi
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 16778
Membre des de: dg. ago. 24, 2008 7:48 pm
Ubicació: Premià de Mar

EntradaAutor: oshia » dt. des. 16, 2008 10:57 am

Bueno pero cuando ya llevas tiempo ya la relacion va mejor no???
Avatar de l’usuari
oshia
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 12107
Membre des de: dl. oct. 22, 2007 1:44 pm
Ubicació: en el mundo!!

EntradaAutor: montseijordi » dt. des. 16, 2008 11:08 am

si, eso si, pero prefiero yo a m rollo y ella al suyo, jajaja
Avatar de l’usuari
montseijordi
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 16778
Membre des de: dg. ago. 24, 2008 7:48 pm
Ubicació: Premià de Mar

EntradaAutor: oshia » dt. des. 16, 2008 11:59 am

ya!!!!si no... :star:: jaja
Avatar de l’usuari
oshia
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 12107
Membre des de: dl. oct. 22, 2007 1:44 pm
Ubicació: en el mundo!!

EntradaAutor: montseijordi » dc. des. 17, 2008 9:22 am

jajajaja
Avatar de l’usuari
montseijordi
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 16778
Membre des de: dg. ago. 24, 2008 7:48 pm
Ubicació: Premià de Mar

EntradaAutor: XIKAAA » dj. des. 18, 2008 6:53 pm

jejej que bueno el post!"! jejejje
Imatge
Avatar de l’usuari
XIKAAA
:: meganúvia
:: meganúvia
 
Entrades: 9039
Membre des de: ds. abr. 19, 2008 4:59 pm
Ubicació: baix llobregat

EntradaAutor: Silvia24 » dg. des. 21, 2008 12:08 pm

pues nu se ke deciros porke yo llevo 8 años saliendo juntos y 6 meses de casados y sinceramente aora desde el dia de la boda es cuando la madre es diferente conmigo ya esta mas fina pero yo lo e pasado muuuy mal
es mas si en algun momento comento algo de sus padres buuuff javi se pone como una fiera vamos ke aun no a roto un poco de lazos con sus padres los tiene en un pedestal y yo debajo aunke el diga ke no
a ver si cuando tengamos un baby cambia la cosa ke espero ke si
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Silvia24
:: meganúvia
:: meganúvia
 
Entrades: 7622
Membre des de: dj. feb. 22, 2007 6:32 pm
Ubicació: viladecans

EntradaAutor: XIKAAA » dg. des. 21, 2008 2:41 pm

Hola wapa!!!!! que bien verte x aki!! que en facebook me acribillas y aqui no escribes!!!
jejeje

Wapi creo que a muxos hombres les pasa eso, pero espera un tiempo de kasados y si teneis suerte (que sé que lo buscas!) y teneis un baby, pues mejor que mejor amore!!!

UN BESO EX GAVANENCA (Aunque sigues siendolo de trabajo!)
Imatge
Avatar de l’usuari
XIKAAA
:: meganúvia
:: meganúvia
 
Entrades: 9039
Membre des de: ds. abr. 19, 2008 4:59 pm
Ubicació: baix llobregat

EntradaAutor: oshia » dl. des. 29, 2008 11:37 am

Es que las suegras ais ais ais son no veas jejeje.
Avatar de l’usuari
oshia
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 12107
Membre des de: dl. oct. 22, 2007 1:44 pm
Ubicació: en el mundo!!

Re: Com portar-se bé amb la sogre

EntradaAutor: marsal75 » dt. nov. 03, 2009 8:04 pm

la meva sogra és un solete i té més marxa que jo: és motera
els caps de setmana, agafen ella i el meu sogre la seva Honda i se'n van a fer km i a concentracions. No saps mai per on paren. Hi ha una, la de Benicàssim, en que ja és habitual que anem amb ells aquell cap de setmana, i nosaltres morts per la nit i ells amb una gana de festa al·lucinant.

amb les joves, de moment en som 3, és porta de maravella. No diré que és com una segona mare, perque no és veritat, de mare només n'hi ha una, pero gairebé. Naturalment, d'una dona així només podria sortir un fill tan maravellós com el meu xicot (bé els seus tres germans també son fantastics)
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
marsal75
:: supernúvia
:: supernúvia
 
Entrades: 6156
Membre des de: dl. oct. 19, 2009 6:35 pm
Ubicació: Valles Oriental

Re: Com portar-se bé amb la sogre

EntradaAutor: neus29 » dg. gen. 03, 2010 8:04 pm

uf¡¡¡¡¡ tema complicat eh¡¡¡¡¡ aveure jo amb la meva, tinc bona relacio, pero bueno mantenin una mica la distancia ella alla i jo aki, hi ha vegades ke el meu futur li ha tingut ke dir cuatre coses perke es posa una mica en les coses de casa i ens controla una mica i aixo no hu soporto, no hu fa la meva mare menys ella.
Imatge

Imatge


ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
neus29
:: núvia de platí
:: núvia de platí
 
Entrades: 4342
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 2:30 pm

Re: Com portar-se bé amb la sogre

EntradaAutor: NUVOLET » dg. gen. 10, 2010 9:56 am

Jo amb el tema sogra, crec que sóc molt afortunada ja que es meravellosa, no es posa en res casi tot li sembla be, quan anem a casa seva hem tracta com una filla mes, en definitiva genial!!!
Ara be amb la cunyada aiisssss.... me l'estimo molt però es massa controladora i li agrada molt posar-se en tot relatiu al seu germanet (el meu xicot) es que ella és la gran i ufff..... Pero bueno, tot no podría ser perfecte jejeje
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
NUVOLET
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària
 
Entrades: 1295
Membre des de: dv. set. 11, 2009 11:25 am
Ubicació: lleida

Re: Com portar-se bé amb la sogre

EntradaAutor: marsal75 » dg. gen. 10, 2010 10:58 am

les germanes grans som així... jo que amb el meu germà em porto gairebé 9 anys era controladora abans, ara... que faci el que vulgui perque igualment ho farà.. ara només li demano que no em porti una cunyada petarda com la ultima
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
marsal75
:: supernúvia
:: supernúvia
 
Entrades: 6156
Membre des de: dl. oct. 19, 2009 6:35 pm
Ubicació: Valles Oriental

Re: Com portar-se bé amb la sogre

EntradaAutor: anna1979 » dj. set. 09, 2010 9:24 am

Bones,

La meva em té fregida!!! No vull q sàpiga res de mi individualment, pq tot ho troba malament..

Quan li vam dir que ens casariem juny-juliol es va posar en contra totalment.. jo li vaig dir al meu xicot que qui es casava si ella o naltros??

Ara veu que el seu fill li marxarà i crec que vol fer tot l'impossible, es dura la situació, pq qui ho pateix tot es ell..

Es tot molt fort i jo estic farta d'aquest paperot.., truca plorant que fa 2 dies que el meu xicot no el truca dient sinó se'n recorda d'ella.., que si no la convidem a casa .... etc etc etc.

Tot plegat és un malson!!
anna1979
 
Entrades: 47
Membre des de: dj. juny 10, 2010 10:54 am


Torna a: El Bloc de GuiaNupcial

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants