Dames d’honor

Tots els articles publicats al bloc de GuiaNupcial i tots els vostres comentaris.

Dames d’honor

EntradaAutor: anny » dl. set. 15, 2008 12:08 pm

Qui són?
Les dames d’honor són persones de confiança que la núvia escull per a que tinguin una funció especial el dia del seu casament. Les dames d’honor poden ser la germana de la núvia, una amiga molt propera, una cosina germana... ha de ser una persona de molta confiança ja que durant la planificació de la boda, actuarà com a confident, assessora i ajudarà a la núvia en les tasques de planificació d’aquell dia, a més també serà una persona de referència el dia de la boda.

Quantes dames d’honor?

No hi ha un nombre màxim ni mínim de dames d’honor, tot i que les normes de protocol anglosaxones calculen aquestes en funció del nombre de convidats, una dama d’honor per cada 50 convidats. Tot i així la núvia pot decidir quantes dames d’honor tenir.

Quines són les seves funcions?
Ajudar a la núvia a comprar el vestit de boda.
Assessorar en temes de decoració, música i altres aspectes de la boda.
Ser responsable dels diferents encàrrecs que la núvia necessiti.
Proporcionar suport moral en tot moment.
Ajudar en la recepció de la boda, ja sigui per situar als convidats en el seu lloc, repartir l’arròs, etc.
Ser social, parlar amb la majoria de convidats possibles.
Estar al costat de la núvia en la cerimònia.

Hi ha alguna convidada d’honor principal?
Sí, aquesta és la persona que la núvia decideixi o bé que per consens decideixin totes les dames d’honor.
La dama d’honor principal en les costums anglosaxones té, a part de les funcions de la resta de dames d’honor, la funció de:
- Ajudar en la planificació de la boda: investigació de llocs de celebració, florista, càtering i altres proveïdors.
- Ajudar a l’hora de repartir les invitacions.
- Coordinar les tasques de la resta de dames d’honor.
- Encarregar-se del ram de la núvia durant la cerimònia.
- Fer un brindis durant la recepció.

Com són els vestits de les dames d’honor?
La núvia decideix, en línies generals com han d’anar vestides. A l’hora d’escollir el vestit de les dames d’honor s’ha de tenir en compte el seu estil propi, el cos de cadascuna d’elles i el pressupost.
Les dames d’honor aniran vestides de forma homogeneïtzada. Hi ha diferents formes d’harmonitzar els vestits per un dia tant especial:

En la tradició anglosaxona, la núvia escull a diferents amigues i familiars properes per a que siguin les seves dames d’honor. Generalment són noies joves que tenen la responsabilitat d’ajudar a la núvia a la preparació de la boda i ser un suport en el dia de la boda.

Un mateix model i colors diferents: La núvia pot escollir diferents models possibles per a la dama d’honor i elles es posen d’acord en el vestit que millor els hi queda a totes.

Els mateixos colors i models diferents: una altre possibilitat és que la núvia esculli el color desitjat per a les dames d’honor i que llavors, cadascuna opti per el tipus de vestit més acord al seu cos i estil personal. És important que totes comprin un vestit del mateix llarg, per a que tingui certa homogeneïtat.

Un mateix teixit i models i colors diferents: Una altre opció més lliure és determinar només la mateixa tela per a tots els vestits, però deixar que cada dama d’honor esculli el model i el color segons els seus gustos. És indispensable l’assessorament d’alguna persona experta, per mantenir l’harmonia en el grup de dames d’honor.

Els mateixos accessoris: La possibilitat més lliure és aquela per la qual les dames d’honor poden escollir model, color i teixit, però han de portar totes un mateix accessori, com per exemple un xal, un llaç. És recomanable el consell de persones especialitzades per evitar que no sigui harmònic.
Imatge
Avatar de l’usuari
anny
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària
 
Entrades: 1241
Membre des de: dt. feb. 20, 2007 2:28 pm

dubte

EntradaAutor: Chiqui_13 » dl. set. 29, 2008 12:13 pm

bon dia...
una consulta....
jo voldria saber, quina mena de regal, o detall, podria tenir amb les meves d'amas d'onor (serien 3)
penso que pot ser un ramillet, o algo q duin totes 3 durant el meu cassament, però algo fi, bonic.........
necessito una mica d'idees.......

moltes gracies
Avatar de l’usuari
Chiqui_13
:: núvia experta
:: núvia experta
 
Entrades: 851
Membre des de: dc. nov. 29, 2006 1:43 pm

EntradaAutor: anny » dc. oct. 01, 2008 9:33 am

Tot dependrà dels gustos de les teves dames d'honor i el que vulguis fer.
Podries regalar-lis una escapadeta un cap de setmana (les 4 juntes) a una masia rural o alguna cosa que pensis que els hi pot fer il·lusió.

Si vols que sigui alguna cosa que portin durant la boda pots escollir el que has dit un ram de flors, però també podries escollir alguna cosa que ho puguin tenir de record com una pulsera, un chal, un ventall.
Imatge
Avatar de l’usuari
anny
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària
 
Entrades: 1241
Membre des de: dt. feb. 20, 2007 2:28 pm

EntradaAutor: Chiqui_13 » dc. oct. 01, 2008 11:24 am

hOLA ANNY!
mOLTISIIMES GRACIES X TOT WAPI!

eL Q PASSA, ES Q JO TINC COM L'IDEA D'UN RAMILLET O ALGO AIXI...
L'IDEA D PULSERA también M'AGRADA....
LO DL VIATGE JUNTES, JA POT SER SE M'ESCAPA D PRESU, JEJE...

NUSE, GRÀCIES X DONAR-ME IDEEAS, SI S'HA T'ACUDEIX ALGO MES, SISPLA, DIGAMUUUUU JEJEJE
TU VAS FER ALGO ESPECIAL AMB AKEST TEMA??

UN MUAAAAAAAA!!
Avatar de l’usuari
Chiqui_13
:: núvia experta
:: núvia experta
 
Entrades: 851
Membre des de: dc. nov. 29, 2006 1:43 pm

EntradaAutor: anny » dc. oct. 01, 2008 8:30 pm

Si t'agrada lo del viatge pots canviar-lo per unes entrades al magma (és tipus caldea però més petit) està a Santa Coloma de Farners. És una forma de compartir amb elles la teva nova vida de casada.
Jo no vaig tenir dames d'honor, el que si que vaig tenir és la nena dels anells i desprès de casats li vaig regalar el coixí a on va portar els anells amb l'agulla que portava enganxada junt amb una bossa enorme de xuxes. Li va encantar el regal.
Imatge
Avatar de l’usuari
anny
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària
 
Entrades: 1241
Membre des de: dt. feb. 20, 2007 2:28 pm

Re: dubte

EntradaAutor: Ruth_2006 » dv. oct. 03, 2008 6:59 pm

Chiqui_13 ha escrit:bon dia...
una consulta....
jo voldria saber, quina mena de regal, o detall, podria tenir amb les meves d'amas d'onor (serien 3)
penso que pot ser un ramillet, o algo q duin totes 3 durant el meu cassament, però algo fi, bonic.........
necessito una mica d'idees.......

moltes gracies


Jo vaig fer el ramillet i sent molt diferents totes 3, van quedar encantades perque no s'esperaven res... i li vaig donar a casa meva d'una en una... A la web hi ha una foto... no es la millor però perque et facis una idea
Avatar de l’usuari
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any
 
Entrades: 13005
Membre des de: dt. abr. 05, 2005 1:49 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Dames d’honor

EntradaAutor: ecdl » dl. gen. 18, 2010 11:47 pm

hola
ecdl
:: núvia rookie
:: núvia rookie
 
Entrades: 51
Membre des de: ds. gen. 16, 2010 5:47 pm


Torna a: El Bloc de GuiaNupcial

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants
cron