Normes bàsiques de protocol en la cerimònia

Tots els articles publicats al bloc de GuiaNupcial i tots els vostres comentaris.

Normes bàsiques de protocol en la cerimònia

EntradaAutor: anny » dc. juny 18, 2008 9:04 am

No sabeu com actuar el dia del vostre casament? Quin és el protocol a seguir durant la cerimònia? És important que els nuvis tinguin una idea del protocol a seguir durant la cerimònia i durant la seva arribada al banquet, ja que d’aquesta forma tindran major control de la situació i podran informar als seus familiars més propers.

El nuvi ha d’arribar uns 30 minuts abans de l’inici de la cerimònia, fent la seva entrada del braç de la madrina, generalment la seva mare.

Els familiars propers, com ara els germans i germanes dels nuvis, són els encarregats de rebre els convidats i indicar-los on han de seure.

La núvia ha de ser la última en arriba i entrar al lloc on es celebri la cerimònia del braç del seu pare.

El nuvi, la madrina i la resta de convidats hauran de girar el cap per veure com la núvia entra. S’ha d’evitar donar l’esquena a l’altar.

En l’altar la núvia s’ha de situar a l’esquerra del nuvi i confiar el seu ram a una de les dames d’honor.

La família directe, pares, avis i germans han de seure en la primera fila.

Una vegada acabada la cerimònia els primers a sortir del temple són els convidats i els darrers la parella que s’acaba de casar.
Imatge
Avatar de l’usuari
anny
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària
 
Entrades: 1241
Membre des de: dt. feb. 20, 2007 2:28 pm

EntradaAutor: Merche83 » dl. jul. 28, 2008 4:07 pm

upsss pues jo em vaig asseure a la dreta! :-( :-(
ni ho vam mirar ni ningu ens va dir res; pero quan jo vaig arribar el Ricardo ja havia agafat lloc.
Avatar de l’usuari
Merche83
:: meganúvia
:: meganúvia
 
Entrades: 8323
Membre des de: dv. des. 29, 2006 8:39 pm
Ubicació: Sant sadurni d'anoia

EntradaAutor: Sibil·la » dv. ago. 08, 2008 9:29 pm

Com tot, evidentment, es pot discutir.
Però aquest protocol sembla tret d'un país anglosaxó, no?

Ho dic perquè aquí no tenim costum de tenir dames d'honor. Que no vol dir que no es pugui fer, eh, però em refereixo a que no és tradició.
I totes les núvies diria que hem aguantat el ram o l'hem deixat sobre la taula o l'hem confiat a qui teníem més aprop.

També ho dic pel tema de rebre els convidats. A Anglaterra, p.ex., el nuvi designa "ushers" que vindrien a ser com el padrí i més ajudants (n'hi ha un que és el principal). Solen ser germans, el pare i avi, oncles, amics de confiança, etc... i sí que allà són aquests els que diuen als convidats on han de seure, que procuren paraigües per la gent si plou, que reparteixen el missal, etc...

UN TEMA DE PROTOCOL QUE M'AGRADARIA QUE ACLARÍSSIU ÉS A QUINA BANDA VAN ELS CONVIDATS PERQUÈ SEMPRE ME N'OBLIDO, I AIXÒ QUE M'HO HAN EXPLICAT MIL COPS.
ELS QUE VENEN DE PART DE LA NÚVIA A QUINA FILERA DE BANCS SEUEN? A LA DRETA O A L'ESQUERRA MIRANT L'ALTAR?
I ELS DEL NUVI?
SI ETS AMIC DE TOTS DOS, SUPOSO QUE POTS SEURE A LA BANDA QUE VULGUIS, NO? :-)
Avatar de l’usuari
Sibil·la
:: núvia de bronze
:: núvia de bronze
 
Entrades: 1815
Membre des de: dt. març 01, 2005 2:06 pm

EntradaAutor: pinocheta » dv. ago. 15, 2008 12:05 pm

Els convidats per part de la núvia s'han de seure a la banda dreta i els del nuvi a l'esquerra.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Imatge
[/url]
Avatar de l’usuari
pinocheta
:: núvia experimentada
:: núvia experimentada
 
Entrades: 356
Membre des de: dt. set. 19, 2006 10:02 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Normes bàsiques de protocol en la cerimònia

EntradaAutor: Petita83 » dg. oct. 18, 2009 11:35 pm

Ostres, això és interessant!!! Salvant el fet que el paper de les dames d'honor aquí no s'estila, tal i com bé comenteu, la resta és bo de saber...està clar que les famílies serà fàcil que s'asseguin al costat que toca i que deixin el primer seient pels pares, germans i avis...però amb els nervis q duré aquell dia a veure si recordo quin és el lloc on em toca seure a mi :star::
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Petita83
:: núvia de platí
:: núvia de platí
 
Entrades: 4046
Membre des de: dj. març 26, 2009 6:13 pm
Ubicació: Barcelona


Torna a: El Bloc de GuiaNupcial

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants
cron