Els teixits del vestit de núvia

Tots els articles publicats al bloc de GuiaNupcial i tots els vostres comentaris.

Els teixits del vestit de núvia

EntradaAutor: anny » dl. feb. 18, 2008 11:55 am

És possible que quan visiteu una botiga de núvies per buscar el vostre vestit, o quan estigueu fullejant catàlegs de moda nupcial us apareguin alguns termes que no sapigueu que volen dir. En aquest article us volem oferir un petit diccionari de les paraules més utilitzades.

Brocat o Lamé (cast. Brocado o lamé): és un teixit de seda amb brodats en relleu de fils de metall o de seda més brillants, formant dibuixos de flors, animals o inclús figures geomètriques.

Crepè: Teixit llis fluït que pot ser de seda natural, llana suau o inclús polièster. Té molta caiguda.

Domàs (cast. Domasco): Teixit de seda, cotó o llana, que combina diferents fils formant un estampat en relleu.

Dupión de seda: Coneguda també com a seda salvatge. Seda
natural amb textura i brillantor.

Encaix (cast. Encaje): Teixit format per fils de seda, cotó, lli, or o plata. Poden ser torçats o trenats. De malles, enllaçats o calats amb motius molt diversos.

Fai (cast. Falla): Teixit de seda o rayón, té una textura gruixuda i una trama rugosa.

Mussolina (cast. Gasa o Muselina): Teixit fi i transparent fet de seda teixida molt solta, en la que alguns fils formen ondulacions.

Gazar (cast. Gazar): Seda natural molt fina tipus panamà.

Crep Georgette (cast. Crespón georgette): Teixit fi, transparent, de seda natural o raió que admet brodats de diferents dibuixos.

Guipur: Encaix espès, gruixut i consistent.

Mikado: Seda natural gruixuda, amb textura lleugerament granulada.

Moaré (cast. Muaré): Teixit de textura forta al tacte, amb dibuixos i ones.

Organza: Entramat de fils fins de seda que formen una delicada textura. Se li poden brodar figures i algunes tenen calats.

Otomà (cast. Otomán): Teixit gruixut i fort de seda.

Piqué: Teixit de cotó amb textura en relleu.

Ras (cast. Raso): Teixit fort i brillant.

Setí (cast. Satén): Teixit llis i brillant.

Seda: Teixit mil·lenari d’origen xinès, extret dels cucs de seda. Hi ha moltes variacions.

Xantung (cast. Shantung o Chantung): Seda verge amb textura i brillantor. La seva semblança amb la seda salvatge el fa únic, però una mica més econòmic.

Tafetà (cast. Tafetán): Teixit de seda llisa prima i molt tupida.

Tul: Teixit molt fi i eteri fet de seda, de cotó o de fibra artificial. S’acostuma a fer servir per els vels de núvia i per a les faldilles vaporoses.
Imatge
Avatar de l’usuari
anny
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària
 
Entrades: 1241
Membre des de: dt. feb. 20, 2007 2:28 pm

EntradaAutor: Sibil·la » dv. ago. 08, 2008 10:21 pm

MEEERCI! Per fi sé com s'anomena el teixit del meu vestit, que mai sabia com descriure!

La faldilla era de Dupion de seda, i el cos de Brocat o Lamé! *.-o-o.*
Avatar de l’usuari
Sibil·la
:: núvia de bronze
:: núvia de bronze
 
Entrades: 1815
Membre des de: dt. març 01, 2005 2:06 pm

EntradaAutor: Sibil·la » dj. set. 18, 2008 1:50 pm

Anny, m'acaba de sorgir el dubte.
Rellegint la definició dels teixits que has posat ara dubto de si el meu corpiño no sé si era de BROCAT o DOMÀS.
Em pots ajudar?
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Avatar de l’usuari
Sibil·la
:: núvia de bronze
:: núvia de bronze
 
Entrades: 1815
Membre des de: dt. març 01, 2005 2:06 pm

EntradaAutor: snow » ds. set. 27, 2008 12:11 pm

Jo mes aviat diria, pel que es veu a la fotografía, que es tracta d'un encaix força particular i de disseny modern. El Brocat es un teixit "compacte" sense transparencies, i acostuma a fer-se servir a l0hivern. Es un teixit força gruixut, i diguessim que te "positiu i negatiu", es a dir, que per la banda del darrera es veu el dibuix que fan els fils pero a l'inrevés. Es un teixit amb relleu pel seu propi entramat,.... s'acostuma a fer, per a nuvia, de flors,... Es un teixit d'aspecte "antic".

El teu sembla un encaix aplicat a sobre d'un altre teixit, possiblement del mateix tipus de teixit del que duies la faldilla.
snow
 
Entrades: 30
Membre des de: dl. feb. 12, 2007 11:15 pm

Re: Els teixits del vestit de núvia

EntradaAutor: Petita83 » dg. oct. 18, 2009 11:08 am

El teixit del meu vestit és MIKADO i he de dir que tot i que és gruixut el conjunt és ultra lleugeeeeeeeer!!! Més fins i tot que el primer vestit que m'havia de quedar que tenia varies capes de tul i encaix...
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Petita83
:: núvia de platí
:: núvia de platí
 
Entrades: 4046
Membre des de: dj. març 26, 2009 6:13 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Els teixits del vestit de núvia

EntradaAutor: ecdl » dl. gen. 18, 2010 11:42 pm

hola
ecdl
:: núvia rookie
:: núvia rookie
 
Entrades: 51
Membre des de: ds. gen. 16, 2010 5:47 pm


Torna a: El Bloc de GuiaNupcial

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 12 visitants